Geen producten (0)
Geen producten (0)
 

ES31022G

€ 249,00 (inclusief btw 21%)
Op voorraad - Levertijd 1-5 werkdagen na betaling
Omschrijving

ESU 310222 Diesellocomotief BR 225 086 verkeersrood Gebruikt zo goed als nieuw.

  • DC-versie voor het tweedraadssysteem
    5-polige schuin gegroefde high-performance motor metVoor geluid geoptimaliseerde commutatormet twee elektronisch gebalanceerde oscillerende gewichten.
  • Behuizing en chassis van metaal.
  • Kleine onderdelen van messing en kunststof apart.
  • Messing treden.
  • Vrijstaande handgrepen.
  • Opengewerkte dakroosters.
  • Veerbelaste buffers.
  • Draaistelpanelen met metalen kabels en veren.
  • Klepgeleide koppelingsas standaardas volgens NEM 362.
  • 4 assen aangedreven door cardan en wormwiel.
  • Twee zelfklevende ringen.
  • Piekverlichting, cabineverlichting, cabineverlichting met onderhoudsvrije warmwitte LED's.
  • Aangestuurd door ESU LokSound decoder met twee luidsprekers.
  • Schakelaar- en curvesensoren.
  • PowerPack opslagcondensator voor ononderbroken stroomvoorziening.
  • Lastafhankelijke, op ventilatoren gebaseerde rookgarnituur met temperatuurregeling.
  • Lengte over buffer 188,5 mm.
  • Tijdperk IV/V

  • Digitale kenmerken:
  • Gedigitaliseerde originele rijgeluiden van een 215 met een 2500 pk motor;
  • hoorn, bel;
  • belastingsafhankelijke rookemissie;
  • Richtingsafhankelijke lichtverandering;
  • piek- en sluitsein langs de trein kunnen worden omgeschakeld;
  • Rangeerlichten; cabine- en bestuurdersbureauverlichting,
  • Schakelbare rookgarnituur,
  • schakelbare geluiden bij het rijden over wissels en het nemen van bochten.

  • Analoge functies:
    Gedigitaliseerde originele rijgeluiden van een 215 met een 2500 pk motor, lichtverandering afhankelijk van de rijrichting.

    Omvang van de levering:
  • Locomotief in representatieve verpakking.
  • Uitgebreid onderdelenpakket met antislipbanden en kleine reserveonderdelen
    (ruitenwissers, opstappen, buffers, enz.)
  • 2 verwisselbare assen zonder antislipbanden
  • Pipet, voor het vullen van de rookgenerator.
  • Uitgebreide documentatie met prototype informatie.


  • Het rolmodel
    De serie 215/225 van de Deutsche Bundesbahn (DB) is het hoogste niveau van de DB-diesellocomotieftypen die zijn uitgerust met stoomverwarming. Met de in 1967 bij Krupp bestelde 215's koos de spoorwegmaatschappij voor een tussenstap van de V162 (later aangeduid als 217), die was uitgerust met een aparte verwarmingsdieselmotor, en de al ver in ontwikkeling zijnde serie 218, die reizigerstreinen elektrisch verwarmde. De 215 was gebaseerd op de stoomketel die zich had bewezen op de productielocomotieven van de moederserie V160 (vanaf 1968 aangeduid als de 216), maar de 2500 pk sterke MA 12 V 956 TB10 dieselmotor van MAN, die ook bedoeld was voor de BR 218, werd ingebouwd in de tien pre-productie locomotieven 215 001 t/m 010, en later op de productiemotoren 071 t/m 093. Net als de 217 hadden de locomotieven een lengte van 16400 mm om een latere omschakeling naar elektrische treinverwarming mogelijk te maken. Interessant is dat de meeste van de krachtigere locomotieven vandaag de dag nog steeds rijden. De meeste productielocomotieven waren uitgerust met de 1900 pk sterke zestiencilindermotor van MTU. Vanaf het begin lag het zwaartepunt van de 215 op het locomotiefdepot van Ulm (Bw). De 2500 pk locomotieven met de hoge nummers werden vanaf 1988 in Oberhausen gevonden, waar ze de tweemotorige 221 in het zware goederenvervoer vervingen. BR 215 zijn of waren Aken, Darmstadt, Düren, Gießen, Haltingen, Keulen, Kornwestheim, Krefeld, Mainz-Bischofsheim, Mönchengladbach, Mühldorf, Trier, Villingen. Alle vliegtuigen die nog in de vloot zijn, dragen nu de klasseaanduiding 225. Ondanks dat het inmiddels meer dan 40 jaar oud is, kan DBAG nog niet zonder de betrouwbare vierassers.

Let op: Dit product is geen speelgoed. Niet geschikt voor kinderen onder de 14 jaar. Kleine onderdelen die kunnen worden ingeslikt.

Ook interessant

€ 279,00
€ 27,16 € 31,95
€ 22,45 € 24,95

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.